Luetuimmat artikkelit nyt

Maantiekuljetus, Ajoneuvot

Merenkulku, Tullaus, Huolinta

Teknologia, Tuotanto

Verkkolehti

Mercedes-Benz kuorma-autot avasi myyntivuoden viime vuoden tahdissa

20. helmikuuta 2019

Tammikuussa ensirekisteröitiin 42 uutta yli 16-tonnista Mercedes-Benz-kuorma-autoa, ja markkinaosuus oli 15,6 prosenttia. Määrä on vain yksi auto vähemmän kuin tammikuussa 2018, ja Mercedes-Benz säilytti selvästi asemansa maan kolmanneksi suosituimpana kuorma-automerkkinä.

Mercedes-Benz linja-autoja toimitettiin tammikuun aikana 19 kappaletta, mikä toi 40,4 prosentin markkinaosuuden ja alan selkeän markkinajohtajuuden.

Daimler Trucksin myynti nousi 10 prosenttia vuonna 2018 

Daimler AG:n tulos vuodelta 2018 oli mieluista kuultavaa tähtikeulaisten kuorma-autojen ystäville. Helmikuun 6. päivänä julkistettujen tietojen mukaan Daimler Trucksin myynti lisääntyi maailmanlaajuisesti 10 prosenttia 517 335 ajoneuvoon. Kuorma-autot tekivät näin uuden yhden vuoden myyntiennätyksensä. Daimler Trucksin liikevaihto oli 38,3 miljardia euroa (2017: 35,8 mrd.) ja liikevoitto 2,8 miljardia (+16 %). Myynti kehittyi suotuisasti erityisesti NAFTA-maissa (Yhdysvallat, Kanada ja Meksiko). Daimler Buses -ryhmän yhteenlaskettu myynti nousi 30 888 uuteen linja-autoon ja auton koriin. Ryhmän liikevaihto oli 4,5 miljardia ja liikevoitto 265 miljoonaa euroa.

Mercedes-Benz on mukana 22 ajoneuvolla Münchenin Bauma-messuilla

Rakennusalan ammattilaiset kokoontuvat jälleen huhtikuussa Müncheniin Bauma-erikoismessuille, ja Daimler on vahvasti mukana. Daimler esittelee messuilla kaikkiaan 22 ajoneuvoa Trucks@Work-tunnuksen alla. Näyttävimmin esittäytyy Daimlerin ”A-tiimi”: Actros, Arocs ja Atego. Mukana ovat myös erikoisajoneuvot Unimog, Econic ja Zetros sekä koko pakettiautomallisto X-sarja, Citan, Vito ja Sprinter. Daimlerin näyttelyalueen pinta-ala on 2700 m2, jossa esitellään kaikkiaan 6 pakettiautoa, 13 kuorma-autoa ja 3 erikoisajoneuvoa – kaikki varusteltuna erityisesti monipuolisiin rakennusalan tehtäviin. Erityisen huomion kohteena on uusi Actros, jossa esitellään muun muassa perinteiset taustapeilit korvaava MirrorCam-teknologia sekä entistä tehokkaampi ABA 5 -jarruavustin jalankulkijan tunnistustoiminnolla.

Antos + Sideguard Assist -avustin = turvallisemmat olutkuljetukset keskusta-alueilla

Maailmankuulu panimotalo Hofbräu München lisää olutkuljetustensa turvallisuutta Mercedes-Benzin teknologialla. Yhtiö on tehnyt varauksen viidestä Mercedes-Benz Antos -jakeluautosta, joissa hyödynnetään Sideguard Assist -sivuvalvonta-avustimen kuljetuksiin tuomaa lisäturvaa. Lyhyen kantaman tutkateknologiaan perustuva järjestelmä valvoo auton sivustoja ja varoittaa kuljettajaa mahdollisesti katveeseen käännöksissä jäävistä jalankulkijoista, pyöräilijöistä, valaisinpylväistä, liikennemerkeistä ja muista esteistä. Järjestelmä lisää kuljetusten turvallisuutta erityisesti ahtaissa ja hektisissä kaupunkiympäristöissä. Daimler Trucks&Buses on ainoa valmistaja, joka on integroinut järjestelmän alusta alkaen ajoneuvojensa rakenteeseen ja varusteluun.

113 senttiä kuljetuskykyä: Actros-autonkuljetusauto tarkkana pienoismallina 

Pienoismallien kerääjille on tarjolla todellinen harvinaisuus, kun Mercedes-Benz esittelee ensimmäisen autonkuljetusauton koossa 1:18. Mallina on toiminut uusin Actros GigaSpace ja siihen yhdistetty kuuden auton perävaunu, jonne tietenkin sopivat samassa 1:18-koossa toteutetut uudet Mercedes-Benz-henkilöautomallit. Pienimpiä yksityiskohtia myöten toteutettu ”ajoneuvorekka” on 113 senttiä pitkä ja painaa 10 kiloa. Vetoauton pituus on 22,5 ja perävaunun 96,5 senttiä. Rekkanupissa on kaikkiaan yli 500 osaa, ja sen toteuttaminen valmiiksi kesti kymmenen kuukautta.

Fuso Canter kunnostautuu puunhoitotehtävissä Skotlannissa

Skotlantilainen arboristi Dan Kerr on tilannut yritykselleen LJX Tree Servicelle jo kolmannen Fuso Canterin puolen vuoden aikana. Autot on täysin varusteltu harvinaiseen ammattikäyttöön: puiden hoitoon, leikkauksiin ja kaatoihin. Autoissa on taakse asennettu kippaava lava, jonne mahtuvat leikkuujätteet, oksat ja lehdet sekä lavan ja ohjaamon väliin sijoitettu lukittava työkalujen säilytystila. Matkustamoon mahtuu kolme matkustajaa, joka mahdollistaa koko 3-henkisen puunhoitotiimin kuljettamisen työkohteeseen kätevästi ja samalla kertaa. LJX toimii keskisessä Skotlannissa Glasgown ja Edinburghin välisellä alueella.


Piditkö artikkelista? Kerro siitä myös muille!


Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail
 

Yhteistyössä

    Lempisana Käännöspalvelut FinnFreight Oy ADR Koulutus Timo Kallionpää Rausteel Turun Satama – Port of Turku Tapaturva Viking Line