Luetuimmat artikkelit nyt

Maantiekuljetus, Ajoneuvot

Merenkulku, Tullaus, Huolinta

Teknologia, Tuotanto

Verkkolehti

Finnsiirto, Suomen Telakone ja Simeri muodostivat valtakunnallisen logistiikkakonsernin

22. huhtikuuta 2020

Nopeasti kasvava trukkipalveluyhtiö Finnsiirto Oy on tänä keväänä muodostanut painoarvoltaan merkittävän uuden logistiikka-alan konsernin ostamalla henkilönostimien myyntiin, huoltoon ja tarkastuksiin keskittyvän maahantuontiyrityksen Simeri Oy:n ja Suomen Telakone Oy:n, joka on yksi Suomen johtavista maansiirtokonealan yrityksistä.

Konsernin kuluvan tilikauden liikevaihtoennuste on lähes 60 miljoonaa euroa. Yrityskokonaisuus työllistää yhteensä noin 120 henkilöä.

Simeri Oy ja Suomen Telakone Oy jatkavat toimintaansa uudessa osaamis- ja palvelukokonaisuudessa itsenäisinä tytäryhtiöinä. Kaikki kolme yritystä toimivat valtakunnallisesti, ja liiketoimintaa on myös Baltiassa.

Maahantuonnin, myynnin ja maanlaajuisen huoltoverkoston omaavan Telakoneen toimipaikka sijaitsee Humppilassa. Yritys on Hyundaimaansiirtokoneiden maahantuoja, edustaa myös Airman-minikaivinkoneita sekä myy kattavasti kaiken merkkisiä käytettyjä maansiirtokoneita.

Simeri Oy on erikoistunut teollisuuden kunnossapitoon ja konemyyntiin nostolaitepuolella. Yrityksen edustamiin merkkeihin kuuluvat henkilönostin merkeistä Snorkel, Genie sekä Nagano. Näiden lisäksi Simerillä on useita nostolaitealaan liittyviä merkkiedustuksia.

Finnsiirto löytyy Avantista

Vuonna 1989 yhden miehen konehuoltoyrityksestä aloittanut Finnsiirto Oy on tänä päivänä Suomen johtavia sisä- ja ulkologistiikan tuotteita ja palveluita tarjoava konetalo. Asiakaskunta koostuu pääosin suomalaisista teollisuusyrityksistä sekä logistiikka-alan palveluyhtiöistä.

Nykyisin Liedossa ja Tampereella toimiva Finnsiirto Oy maahantuo, myy ja vuokraa Avant-, Ausa- ja Hyundai-trukkeja ja työkoneita sekä kaiken merkkisiä käytettyjä koneita. Lisäksi yhtiö huoltaa ja ylläpitää koneita sekä myy varaosia ja lisävarusteita merkistä ja mallista riippumatta.

Kahden oman toimipisteen lisäksi Finnsiirrolla on noin 20 valtuutettua huoltopistettä eri puolilla Suomea – pohjoisin huoltopiste löytyy Kittilästä.

Liedossa Finnsiirto muutti vuoden 2018 alussa Avantiin uusiin ja suuriin toimitiloihin, mikä mahdollisti nopeaan kasvuun tarvittavan ison ja modernin korjaamotilan, näyttävän showroomin sekä laajan piha-alueen Demoparkkeineen, johon mahtuu jopa satoja trukkeja ja muita työkoneita.

Muuta työkoneesi heti rahaksi

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila on iskenyt yrityksiin nyt joka alalla. Finnsiirto on käynnistänyt Muuta työkoneesi heti rahaksi -kampanjan, jonka tarkoituksena on helpottaa yrityksien kassatilannetta liiketoiminnan turvaamiseksi. Kampanjan ideana on, että Finnsiirto Oy ostaa yritykseltä yksittäisen tai sen koko konekannan ja vuokraa sen takaisin kokonaan tai osittain. Yritys saa ensimmäiseen laskuun tarvittaessa jopa kuuden kuukauden lyhennysvapaan ja koneen ostosumman rahana suoraan tililleen.

Kampanjasta saa lisätietoa puh. 0207 351 603. Tiedustelut myös sähköpostitse finnsiirto@finnsiirto.fi.

Uudet Hyundai 9U-sähkötrukit

Hyundai on uudistanut 3- ja 4-pyöräiset sähkötrukit seuraavalle tasolle. Uusissa malleissa on lisää tehokkuutta ja ergonomiaa – vähemmän kulutusta sekä litiumioniakku- yhteensopivuus.

Hyundai Material Handling on perusteellisesti uudelleensuunnitellut jo hyvin menestyneen sähkötrukkien 3- ja 4-pyöräisten sähkötrukkien 9-sarjan. Uusi sarja on nimetty U-mallisarjaksi ja sen uudistukset keskittyvät erityisesti kuljettajan ergonomiaan, suorituskykyyn ja alhaisempaan energiankulutukseen.

3-pyöräiset 15BT-9U / 18BT-9U ja 20BT-9U, nostokapasiteetilla 1500 – 2000 kg ovat jo toimitusvalmiina maailmanmarkkinoille korkean suorituskyvyn komponenteillaan. Uudet ominaisuudet sisältävät uusimman ACE-sarjan Zapi-ohjaimet, lähes äänettömät ajomoottorit ja ZF voimansiirtolinjan. Uudet moottorit ovat myös tehokkaampia kuin edeltäjänsä. IP65-suojauksella varustetut Zapi ACE -ohjaimet huolehtivat parannetusta ja tarkemmasta moottoreiden hallinnasta.

Sähköinen ohjaustekniikka käyttää energiaa vain ohjauspyörän ollessa käytössä, joka pienentää energiankulutusta jopa 33%. Ohjauksen voimakkuus on verrannollinen suhteessa ajonopeuteen, joka takaa turvallisen ja mukavan ajonopeuden jopa 16 km / h saakka.

Toinen erinomainen uusi ominaisuus on automaattinen käsijarrutoiminto, joka kytkee käsijarrun aktiiviseksi, kun trukki on paikallaan ja kytkeytyy automaattisesti pois päältä heti, kun kaasupoljinta jälleen painetaan. Tämä turvaominaisuus estää myös trukin valumisen taaksepäin kaltevuuksilla ja rampeilla.

4,3” värinäyttö on häikäisyn estävä ja helppokäyttöinen. Kuljettaja saa nopean yleiskuvan trukin ajonhallinnasta selkeästi luettavalta näytöltä. Eri kuljettajille ja käyttöalueille on suunniteltu kolme ennalta määriteltyä ja nopeasti muokattavissa olevaa ajotilaa. Näyttöön on myös rakennettu helppotoiminen diagnoosityökalu, jonka vianmääritysten avulla kuljettaja ja huoltohenkilöstö lukevat vikakoodit ja suorittavat korjaustoimenpiteet tehokkaasti ja nopeasti. Vakiovarusteena oleva OPSS -turvajärjestelmä kytkee automaattisesti trukin hydrauliikan ja ajojärjestelmän pois, mikäli kuljettaja ei istu penkillä.

Uudet 9U-sarjan 4-pyöräiset Hyundai sähkötrukit 25B-9U, 30B-9U ja 35B-9U kattavat trukit nostokapasiteetilla 2500 – 3500 kg. Nämä tehokkaan suorituskyvyn 48 voltin trukit ovat varustettu sähköhydraulisella servo-ohjauksella, jonka energiansäästö on jopa 17%. Uuden teknologian lähes äänetön hydraulipumppu tuo erinomaisen suorituskyvyn ja tehokkaamman energiansäästön. Kaikissa malleissa on vakiovarusteena oleva akkujen sivustavaihto-ominaisuus sekä akku on myös vaihdettavissa yläpuolelta. Nämä vaihtoehdot tuovat joustavuutta erityisesti trukkien monivuorokäytössä. Kaikki trukit voidaan varustella ergonomisella lämmitetyllä ohjaamolla ja useilla lisävarusteilla.

Kuten 3-pyöräiset mallitkin, myös 4-pyöräiset Hyundai-sähkötrukit ovat varusteltavissa litiumioniakuilla tai perinteisillä lyijyakuilla.

Litiumioniakun etuja lyijyakkuun verrattuna

Uusimman tekniikan litiumioniakku eli Li-Ion-akku on hankintahinnaltaan vielä kalliimpi kuin perinteinen lyijyakku mutta sillä on useita työtä tehostavia ja turvaavia ominaisuuksia. Litiumioniakulla varustettu sähkötrukki on nollapäästöinen eikä niiden latausalueilta vaadita samanlaisia turvallisuus ja huolenpitomääräyksiä kuten lyijyakun latausalueilta. Suljetun laatikoston sisällä olevaa huolto- ja vesitysvapaata Li-Ion-akkua voikin ladata huoletta missä tahansa ja milloin tahansa.

Litiumioniakulla varustettua sähkötrukkia voidaan ja tuleekin ladata aina, kun siihen on mahdollisuus

– kahvitunneilla, lounastauoilla ja työn aikana, jos siihen on mahdollisuus. Lyhytkin latausaika varaa akkua nopeasti. Litiumioniakun elinikä on monin kerroin pidempi kuin lyijyakun sekä se sopii normaalin käytön lisäksi myös monivuorotyöhön.


Piditkö artikkelista? Kerro siitä myös muille!


Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmailFacebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Yhteistyössä

    Honda Mönkijät Lempisana Käännöspalvelut ADR Koulutus Timo Kallionpää Turun Satama – Port of Turku Kiho – Tiedonkeräyksen mestari Tapaturva