Tuleva BMW i7 talviolojen kestotestissä
Maailman ensimmäisen täyssähköisen luksussedanin prototyyppejä testataan nyt BMW:n Arjeplogin-talvitestauskeskuksessa Ruotsissa.
BMW laajentaa sähköautojen valikoimaa uusiin mallityyppeihin osana siirtymää sähköiseen liikkuvuuteen. Tulevina vuosina BMW esittelee BMW 7 -sarjan uuden sukupolven, ja sarjan ensimmäinen sähköautomalli on BMW i7.
BMW i7 on nyt sarjatuotantoa edeltävissä ajodynamiikan testeissä Arjeplogissa. Testaaminen pakkasella tasoittaa tietä seuraavan sukupolven ylelliselle ajonautinnolle. BMW i7 tarjoaa BMW:n ajodynamiikan, mukavuuden ja suvereniteetin luksusluokassa – ilman paikallisia päästöjä.
BMW 7 -sarjan uusi sukupolvi on suunniteltu nostamaan BMW:n luksusmallien urheilullisuuden ja mukavuuden yhdistelmää entistä korkeammalle tasolle. Suunnittelun ratkaisuja testataan intensiivisten testien aikana äärimmäisissä olosuhteissa Arjeplogissa. Testeissä käydään läpi jousituksen komponentit sekä ohjaus, jarrut, ajodynamiikka ja eri vakautusjärjestelmät. Lisäksi talvitesteissä keskitytään erityisen voimakkaasti komponentteihin, jotka muodostavat sähköisen voimalinjan. BMW i7:n sähköiseen voimalinjaan, viidennen sukupolven eDriveen kuuluu ajoneuvon sähköinen voimansiirto, akku, tehoelektroniikka ja lataustekniikka. Se on jo nyt käytössä BMW iX-malleissa. Erityisesti moottori, akku ja lämpötilan säädöt testataan matalissa lämpötiloissa.
Tällä hetkellä autosta ei ole saatavilla teknisiä tietoja, mutta nykyisen kehitystason perusteella energiankulutuksen odotetaan olevan 22,5–19,5 kWh/100 km (WLTP).
BMW i7 perustuu samaan ajoneuvokonseptiin kuin muut BMW 7 -sarjan versiot. Malli on tärkeä askel brändin ottaessa itselleen tilaa luksussegmentissä. Pian on ensimmäistä kertaa mahdollista kokea varauksetta kaikki eleganssi, mukavuus ja ylivoimainen ajonautinto sähköautossa.