SKAL:n johtoon kuljetusyrittäjä Teppo Mikkola
Vuoden 2013 alusta SKAL:n johtoon astuu 58-vuotias kahden auton kuljetusyrittäjä ja pitkän linjan hallitusammattilainen Teppo Mikkola. Mikkola valittiin viime kesän liittokokouksessa kahdeksan vuotta puheenjohtajana toimineen Ahti Myllyksen seuraajaksi. Hän lupaa järjestölle jatkuvuutta ja uskoo vahvasti kuljetusalan tulevaisuuteen Suomessa.
Teppo Mikkola edustaa on yhden miehen ja kahden auton yrityksellään Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL:n perusjäsentä.
Vuodesta 1979 omaa kuljetusliikettään johtanut Mikkola uskoo vahvoihin verkostoihin ja yhteistyöhön sekä yrittäjänä että edunvalvojana. Hänellä on vankka kokemus luottamustehtävistä. Mikkola on ollut SKAL:n hallituksen jäsen vuodesta 1991, ja hän toimi viimeiset kahdeksan vuotta järjestön ensimmäisenä varapuheenjohtajana. Lisäksi hän on ollut Suomen Yrittäjien hallituksen pitkäaikainen jäsen. Mikkola toimi myös SY:n varapuheenjohtana vuosina 2010 -2011. Hän suoritti hallitusammattilaisen (HHJ) tutkinnon vuonna 2011.
Puheenjohtaja Mikkola korostaa kumipyöräliikenteen keskeisyyttä kuljetusmuotona ja toivoo tämän näkyvän myös julkisessa keskustelussa. Väylien merkitys kasvaa entisestään, sillä Suomen teille suunnitellaan entistä painavampia ja korkeampia ajoneuvoyhdistelmiä. 76-tonnisia ”jättirekkoja” saatetaan nähdä teillä jo vuoden 2013 aikana. Mikkola toivoo mitta- ja massamuutoksiin malttia: ”Yrityksille on taattava reilu ja tasapuolinen kilpailu. Niiden, jotka lähtevät investointien tielle, tulee myös itse voida hyötyä panostuksestaan. Liikenneinfra vaatii ehdottomasti merkittäviä lisäinvestointeja, jos tiestölle halutaan korkeampia ja painavampia ajoneuvoja”, hän toteaa.
Teppo Mikkola lupaa SKAL:lle jatkuvuutta ja toivoo järjestöön lisää kaikenikäisiä yrittäjiä: ”Järjestäytymisastetta on vahvistettava. Toimialaa ravistellaan jatkuvasti monelta suunnalta, ja vahvaa edunvalvontaa tarvitaan. Tavoitteeni on, että niin pienet kuin isotkin yritykset voivat käyttää liittoa kanavanaan.” Kevään mittaan SKAL jatkaa keskeisten teemojensa viemistä eteenpäin. Alkuvuoden työlistalla ovat kuljetuskaluston massamuutosten ohella muun muassa polttoaineveron palautusjärjestelmä, liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmä ja harmaan talouden torjunta sen eri muodoissa. Myös EU-edunvalvontaa jatketaan aktiivisesti Brysselissä.
[rivi korkeus=1]
Teppo Mikkola lyhyesti
•Syntynyt 1954 Mietoisissa
•Liikenteenharjoittaja vuodesta 1979
•Ylioppilas 1973; Hyväksytty hallituksen jäsen (HHJ) -tutkinto 2011
•Kaksi kuorma-autoa, täysperävaunu ja kaivinkone
•Maatalous-, maanrakennus- sekä ympäristönhuollon kuljetuksia sekä kuormatilojen, konttien ja minikaivinkoneen vuokraustoimintaa.