IVECO esittelee ennakkoon uuden kevyen maastokuorma-auton Stralis X-WAY
Täysin uusi sarja ammatillisiin ja rakennuslogistisiin tehtäviin laajentaa IVECO:n tarjontaa: Stralis X-WAY on täydellinen valinta maantie käyttöön, joissa vaaditaan kevyttä maastoliikkuvuutta.
IVECO valmistautuu tuomaan markkinoille Stralis X-WAY:n, kuormaauton joka nostaa rimaa kevyissä maastoajotehtävissä segmenttinsä korkeimmalla hyötykuormalla, ja jossa yhdistyvät IVECO:n parhaat polttoainetehokkuus- ja turvallisuusteknologiat sekä tuotemerkin kestävin alustasuunnittelu.
Stralis X-WAY rikkoo rajoja poikkeuksellisen pienellä omamassallaan, joka yhdistettynä tukevaan alustaan antaa sille markkinoiden parhaan hyötykuormakapasiteetin luokassaan. Sen 8×4-alustaisen Super Loader (SL) -version omamassa on vain 9 tonnia – koko toimialan pienin.
Suuri valikoima tehokkaita moottoreita kolmella eri tilavuudella (9, 11 ja 13 litraa) varmistaa, että joka tehtävään löytyy ratkaisu – kaikki tarjoten erinomaista polttoainetaloutta sekä tehokasta suorituskykyä. Hi-SCR -moottoriteknologia ilman EGR-järjestelmää tai pakkoregenerointia vähentää päästöjä dramaattisesti ja parantaa polttoainetehokkuutta pienentäen samalla huoltokustannuksia. Se soveltuu erityisen hyvin ammatillisiin ja rakennuslogistisiin tehtäviin, jotka suoritetaan usein kaupunkiympäristöissä joissa EGR- järjestelmiä on rajoitettu suurempien nokipäästöjen takia. EGR-järjestelmän puuttuminen tuo myös hyötyä hyötykuorman suhteen, sillä se alentaa ajoneuvon omapainoa.
Maantiekäytössä Stralis X-WAY:n edistyneet teknologiat, pitkät huoltovälit ja kestävyys tuottavat huomattavia säästöjä huolto- ja korjauskustannuksissa. Levyjarrut vähentävät kustannuksia entisestään pienemmän kulumisen ansiosta. Tämä yhdistettynä poikkeuksellisen hyvään polttoainetalouteen tarkoittaa erinomaisia Kokonaiskustannuksia.
Polttoaineen kulutusta vähentävät teknologiat sisältävät sellaisia teknisen kehityksen huippujärjestelmiä kuten HI-CRUISE ja SMART -apulaitteet, jotka ovat saavuttaneet 11,2% polttoainekulutuksen pienentymisen, jonka on todennut XP-kuorma-auton tiekäytössä TÜV SÜD, yksi maailman johtavista teknisistä palveluorganisaatioista.
Stralis X-WAY:n modulaarinen ja tehtäväorientoitunut suunnittelu tarjoaa äärimmäistä joustavuutta monen eri sovelluksen tarkkoihin vaatimuksiin mukautumisessa. Se tarjoaa valikoiman puoliperävaunuveturi- ja kuorma-auto alusta versioita; eri akseleita, jousituksia, varusteluvaihtoehtoja, moottoreita ja voimansiirtojärjestelmiä; hydrostaattisen Hi-Traction -voimansiirron; laajan valikoiman moottorien ja vaihdelaatikoiden PTO voimanulosotto -järjestelmiä; sekä tyyppihyväksynnät maantie- ja maastoajoon. Laaja valikoima, rakenteellinen lujuus sekä pieni omamassa yhdistyvät ajoneuvoksi joka voidaan konfiguroida moneen eri tehtävään sopivaksi.
Stralis X-WAY tarjoaa eri hyttivaihtoehtoja: AD (Active Day) lyhyt ohjaamo matalalla katolla, AT (Active Time) makuuohjaamo matalalla tai keskikorkealla katolla, ja suurimpaan mukavuuteen AS (Active Space) makuuohjaamo, joka suunniteltiin kuljettajan ympärille New Stralis XP:n pitkänmatkan kuljetuksiin. Kuljettajien olot ovat aivan yhtä mukavat ja turvalliset niin tehtäviensä pidemmillä tieosuuksilla kuin lyhyemmillä maastoosuuksillakin kuormia työmaalta noudettaessa tai sinne toimitettaessa.
Juttu on julkaistu Kuljetus & Logistiikka -lehden numerossa 3/2017. Voit lukea sen myös näköislehdest: Kuljetus & Logistiikka 3/2017 sivut 40-41