Nesteen ja Ponssen Finlandia by Forest Machines -kampanjalle voitto Finnish Comms Awardsissa
Nesteen ja Ponssen Finlandia by Forest Machines -kampanja voitti tänään Finnish Comms Awards -kilpailun Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -kategoriassa. Finnish Comms Awards on viestintätöiden kilpailu, jolla halutaan tuoda viestintätoimistojen ja asiakkaiden yhteistyötä ja sen vaikuttavuutta monipuolisesti esiin. Kilpailun eri kategorioihin osallistui yhteensä 101 kilpailutyötä.
Suomen 100-vuotisen itsenäisyyden ja suomalaisen työn kunniaksi tehty Finlandia by Forest Machines -kampanja käynnistyi metsäkoneilla tehdyllä versiolla Jean Sibeliuksen säveltämästä Finlandia-hymnistä. Teos oli osa kampanjaa, jolla Neste halusi konkreettisella tavalla tukea suomalaista työtä. Video keräsi eri kanavissa yhteensä yli kaksi miljoonaa katselukertaa, minkä johdosta Neste kaksinkertaisti alkuperäisen suomalaiselle työlle tarkoitetun lahjoituspotin. Potti sisältää puolen vuoden polttoaineet 40 työttömälle, mahdollistaen yhteensä noin 400 000 kilometrin edestä työnhakumatkoja.
Finnish Comms Awardsin Vuoden tapahtuma, lanseeraus tai repäisy -kategoriassa haluttiin palkita lyhytkestoinen kampanja, jolla on saavutettu poikkeuksellisia tuloksia. Erityistä arvoa annettiin rohkeudelle kokeilla uutta toiminta- ja menettelytavoilla sekä vaikuttamisen keinoilla.
“Kiitämme suuresti kaikkia videota katsoneita, jotka halusivat osoittaa tukensa suomalaisen työn puolesta. Työttömyys on aihe, joka koskettaa monia. Kampanja on osoitus siitä, mitä yhteistyöllä ja päättäväisyydellä voi saada aikaan. Sen tekemiseen osallistui mielettömän suuri joukko ‒ mukana olivat täydeltä sydämeltään nesteläiset yli organisaatio- ja tiimirajojen, Ponssen edustajat, Työttömien Keskusliitto samoin kuin toimistokumppanimme Kurio ja Miltton. Meitä yhdisti aito halu auttaa tässä tärkeässä yhteiskunnallisessa aiheessa, ja esimerkiksi pelkästään kampanjan hiomiseen käytettiin yli 200 tuntia”, Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen kertoo.
“Halusimme viedä kampanjan niin pitkälle kuin mahdollista, emmekä jättää sitä vain yhteen tekoon. Kun se päättyi virallisesti vuoden 2017 lopussa, halusimme asettaa riman korkeammalle ja myös henkilökohtaisemmalle tasolle: olemme päättäneet auttaa 100 työtöntä takaisin työelämään yhdessä Työttömien Keskusjärjestön kanssa. Myös osa työntekijöistämme on kertonut olevansa valmiita käyttämään aikaa pitkäaikaistyöttömien auttamiseen, kukin oman osaamisensa ja kiinnostuksensa pohjalta. Itse esimerkiksi olen lupautunut auttamaan työnhakuprosessiin ja digitaalisiin kanaviin liittyvissä haasteissa”, Hyötyläinen jatkaa.
#tributetofinnishwork