Kuljetus ja Logistiikka

 

BMW 4-sarjan Cabrio – urheilullisuutta kesäpäiviin

BMW:n 4-sarja kasvaa Cabrio-avomallilla. Näyttävä, erottuva ja urheilullinen malli yhdistää ajamisen nautinnon pehmeäkattoisen avoauton hauskuuteen.

BMW 4-sarjan Cabrio seuraa Coupé-mallin persoonallista ja rohkeaa muotokieltä. Kuudennen sukupolven avomalli on suora jälkeläinen 35 vuotta sitten myyntiin tulleelle ensimmäiselle 3-sarjan avoautolle.

Autossa on perinteisen kovakaton ja kangaskaton uusi välimuoto, softtop eli pehmeä katto. Se yhdistää kovakattoisen mallin vahvuuden ja malliin sopivan kangaskaton ulkonäön. Katto on 40 prosenttia kevyempi kuin edeltäjämallissa, silti sen eristää ääntä ja lämpöä merkittävästi tavanomaisia kattoratkaisuja paremmin.

Auton runkoa on jäykistetty hieman Coupé-malliin verrattuna, keulan alaosaan on lisätty alumiininen paneeli, ja sivuhelmoista on tehty erittäin vääntöjäykkiä. Matalan painopisteen, parantuneen aerodynamiikan ja rungon mallikohtaisten muokkausten ansiosta auton ajotuntuma on hyvin tarkka.

Auto tulee myyntiin ensi vuoden maaliskuussa Suomessa kahdella malliversiolla, joista huippumalli BMW M440i xDrive Cabriossa on kuusisylinterinen bensiinimoottori (275kW/374 hv). Toisena vaihtoehtoina on 420i Cabrio nelisylinterisellä bensiinimoottorilla.

Malliston autoissa on vakiona kahdeksanportainen Steptronic-automaattivaihteisto. Valinnaisena on tarjolla Steptronic Sport -automaattivaihteisto ja sen uusi Sprint-kiihdytystoiminto nopeisiin ja dynaamista kiihdytystä vaativiin ajoliikkeisiin.

Cabrio erottuu 4-sarjan tapaan ulkoa hyvin selvästi 3-sarjan malleista. Keskeiset muotoiluelementit, kuten selkeälinjaiset pinnat ja näyttävä keula, yhdistelevät BMW:n historiaa ja tulevaisuuden muotoilua.

Katto avautuu tai sulkeutuu 18 sekunnissa. Tavaratilan koko on 385 litraa, kun katto on ylhäällä ja 300 litraa katto alhaalla. Autosta tulee markkinoille myös M Sport -versio.

Uuden 4-sarjan Cabrion autoverollinen alkaen-hinta on 59 211,97 euroa.

 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi