Täyssähköinen Mercedes-Benz EQA talvitestissä

Täyssähköistä EQA:ta testataan parhaillaan talviolosuhteissa Ruotsin Lapissa. Testisarjassa kiinnitetään erityistä huomiota akun ja auton sisätilojen lämmönhallintaan sekä latauksiin kylmissä olosuhteissa. Huomion kohteena ovat lisäksi ajoturvallisuus, pito- ja kitkaominaisuudet sekä energian talteenoton tehokkuus myös äärimäisissä olosuhteissa jäällä ja lumella.
Hybridien suuri järjestelmäteho varmistaa miellyttävän ajotuntuman
Mercedes-Benzin kompaktin hybridimalliston kehityksessä pääpaino on ollut ajamisen ilossa ja auton vaivattomissa sähköisissä käyttöominaisuuksissa. Voimanlähteenä hyödynnetään 1,33 litran nelisylinterisen bensiinimoottorin ja 75 kW:n tehoisen sähkömoottorin tuottamaa yhteisvoimaa. Järjestelmäteho on 160 kw (218 hv) ja kokonaisvääntö 450 Nm. Sähkömoottorin EQ Power -avustuksen ansiosta autot reagoivat herkästi kaasupolkimen painallukseen.
Uudet CLA Coupé – ja CLA Shooting Brake plug-in-hybridit sekä uudet AMG-versiot saapuvat Suomeen 3. vuosineljänneksen aikana. GLA-pistokehybridi saapuu Suomeen 4. vuosineljänneksen aikana. Mercedes-Benz tarjoaa jo nyt markkinoiden laajimman pistokehybridimalliston, ja vuoden loppuun mennessä vaihtoehtoja on jo reilusti yli 20. Mercedes-Benzin kompaktimallisto ja sen pistokehybridivaihtoehdot löytyvät tämän tiedotteen viimeiseltä sivulta (liite).
Uudesta GLA:sta myös suorituskykyiset Mercedes-AMG-versiot
Mercedes-Benz esittelee Genevessä myös viisi uutta Mercedes-AMG-mallia: 3.0 litran kuusisylinterisellä rivimoottorilla ja EQ- Boost-sähkömoottorilla (320 kW/435 hv) varustetut E 53 4Matic sedan- ja farmarimallit, GLE 63 Coupén 4.0 litran V8-biturbomoottorilla ja EQ Boost -sähkömoottorilla (420 kW/571 hv, S-mallissa 450 kW/612 hv) sekä GLA 45 4Matic+ – ja GLA 45 S 4Matic+ -mallit. Näin kompaktiautoissa on jatkossa tarjolla SUV-luokassa sellaista suorituskykyä ja ajamisen iloa, joka vetoa vannoutuneeseen urheiluautojenkin ystävään. GLA:n 2-litrainen AMG-voimanlähde on voimakkain sarjatuotannossa oleva nelisylinterinen turboahdettu moottori, ja se on tarjolla kahtena tehoversiona: 285 kW/387 hv sekä 310 kW/421 hv (S-versio). Teknisiin hienouksiin moottorin rinnalla kuuluvat muun muassa aktiivinen AMG Performance 4Matic+ -neliveto, AMG Torque Control -pidonhallinta sekä AMG Speedshift DCT 8G -automaattivaihteisto.
Mercedes-Benz korostaa sähköisen liikkumisen läpinäkyvyyttä ja luotettavuutta
Yksi koko Daimlerin toiminnan tulevaisuuden kulmakiviä on määrätietoinen sähköisen liikenteen ja liikkumisratkaisujen kehittäminen. Mercedes-Benz aikoo omaksumansa Ambition 2039 -strategian mukaisesti kyetä tarjoamaan asiakkailleen kokonaan CO2-neutraalin automalliston seuraavan 19 vuoden aikana. Kestävän liikenteen tärkeä edellytys on toiminnan läpinäkyvyys. Siksi Mercedes-Benz on – ensimmäisenä premium-autonvalmistajana – aloittanut yhteistyön Science Based Targets Initiative -organisaation kanssa. Riippumaton SBTI arvioi jatkossa kaikkien Mercedes-Benzin asettamien ja toteuttamien ympäristötavoitteiden ja toimien tieteellisen pohjan. Samalla se varmistaa, että yhtiö toimii linjassa Pariisin ilmastosopimuksen tavoitteiden kanssa.