Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Engcon EC-Oil pikakiinnitysjärjestelmän kysyntä on kasvanut voimakkaasti

Engcon-rototiltin tai muiden hydraulisten työlaitteiden kiinnittäminen ja irrottaminen ohjaamosta poistumatta on yhä suositumpaa. Engconin tilastot osoittavat, että EC-Oil automaattisen pikakiinnikejärjestelmän kysyntä kasvaa merkittävästi.

Sundströmin Pori-Mäntyluoto-urakassa 18 kilometrin matkalta on vaihdettu päällysrakenne tukikerroksesta lähtien. Vaihteita on vaihdettu 21 kappaletta noin puolen vuoden aikana. Doosan DX210W monine työlaitteineen on ollut mukana koko matkan.

Vuosina 2019–2020 Engconin automaattisten työlaitekiinnikkeiden myynti on kasvanut maailmanlaajuisesti 76 prosenttia, mikä osoittaa, että yhdistelmä on suosittu kaikkialla maailmassa.

Kaivukoneala kehittyy jatkuvasti ja rototiltin tai muiden hydraulisten työlaitteiden kiinnittäminen ja irrottaminen poistumatta ohjaamosta on yleistymässä. Kiinnostus EC-Oilia kohtaan on kasvanut merkittävästi. Kahden viime vuoden luvut osoittavat, että Engconin työlaitekiinnikkeiden, joissa EC-Oil on Engcon-rototiltin alapuolella, myynti on kasvanut maailmanlaajuisesti jopa 76 prosenttia. Yhä useammat kaivinkoneurakoitsijat valitsevat myös EC-Oilin Engcon-rototiltin yläpuolelle, jotta he voivat kiinnittää ja irrottaa sen poistumatta ohjaamosta. Vastaavaa kehitystä on tapahtunut Engconin EC-Oil-työlaitekiinnikkeissä, joiden myynti on kasvanut merkittävästi ajanjaksojen 2019–2020 ja 2020–2021 välillä.

– Nämä luvut puhuvat puolestaan. Yhä useammat ymmärtävät, kuinka hyödyllistä on voida kiinnittää ja irrottaa Engcon-rototiltti ja muut hydrauliset työlaitteet poistumatta ohjaamosta. Heidän ei myöskään tarvitse painiskella paineistettujen ja likaisten manuaalisten liitosten kanssa, sanoo Engconin tuotepäällikkö Martin Engström.

Martin Engström kertoo, että kiinnostus EC-Oiliin yhdessä Engconin hydraulisten työlaitteiden kanssa kasvaa ympäri maailmaa.

– Olemme erittäin tyytyväisiä, sillä tiedämme, että tämä parantaa tuottavuutta, mukavuutta ja turvallisuutta.

Suomessa EC-Oil -varustelussa voimakasta kasvua

Yksi pitkäaikaisimmista Engconin käyttäjistä on länsisuomalainen Sundström Ab. Maarakennus- ja kuljetuskaluston lisäksi yrityksellä on oma radanrakennuskalusto, johon sisältyy myös monipuolinen, ratavarusteltu kaivukonekalusto.

Yksi uusimmista ratakoneista on Doosan DX210W. Koneessa on täydellinen Engcon-varustelu, Engcon EC226-rototiltti, MIG2-kahvat, turvakiinnikkeet ja DC2-käyttöjärjestelmä. Engcon -rototiltin ylä- ja alapuolella on EC-Oil.

Koneen kuljettaja Jimmy Klemets kertoo olevansa erittäin tyytyväinen EC-Oil -varusteluun. Päivittäin hydraulisten ja mekaanisten työlaitteiden vaihtoja Engcon-rototiltin alle voi olla muutamasta jopa kahteenkymmeneen vaihtoon. Toisaalta raskaisiin nostoihin tai kynsikauhalla kaivamista varten Jimmy irrottaa nopeasti koko Engcon-rototiltin.

– Ratatöissä käytän monia lisälaitteita, joissa tarvitaan EC-Oilia, kuten rapikauha, kiskonkäsittelylaite, pölkynkäsittelylaite ja harjalaite. Engconista on vain positiivista sanottavaa. EC-Oil tuo huomattavasti lisää tehokkuutta ja nopeutta. Kun pitää huolen siitä, että öljyliitin pysyy puhtaana, ongelmia ei ole. Meillä on lähes kaikkiin hydraulisiin työlaitteisiin asennettu EC-Oil lohkot, myös itse valmistamiimme, kertoo Jimmy.

Pori-Mäntyluoto-rataprojektin työnjohtaja Tomas Sundström kertoo, että kaikissa yrityksen ratakoneissa on Engcon-rototiltti.

– Ilman Engcon-rototilttejä näitä töitä ei voisi nykypäivänä tehdä. Engconit ovat toimineet hyvin. Oma kokemukseni niistä on noin kymmenen vuoden ajalta, kertoo Tomas.

FacebooklinkedinmailFacebooklinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi