IVECO vahvasti esillä Jyväskylän Kuljetus 2023 -näyttelyssä
Jyväskylän Paviljongissa 25. – 27.5.2023 järjestettävässä Kuljetus 2023 -näyttelyssä, Iveco Finland Oy:n osastolla (B124) on kattavasti esillä IVECO:n kuorma- ja pakettiautojen mallisto useina eri käyttövoimavaihtoehtoina. Lisäksi osastolla ovat tärkeässä roolissa IVECO:n kuljetusyrityksille tarjoamat kuljetustehokkuutta ja tuottavuutta nostavat palvelut. Suomen ensiesittelynsä näyttelyssä saa IVECO:n monipuolisen Daily-malliston tuorein tulokas: IVECO eDaily -täyssähköpakettiauto.
Euroopan johtava hyötyajoneuvovalmistaja IVECO esiintyy monipuolisella ja kaikkiin ajateltavissa oleviin kuljetustarpeisiin sopivalla hyötyajoneuvojen mallistolla Kuljetus 2023 -näyttelyssä.
IVECO kuorma-autojen kaukoliikennemalliston päätähtinä ovat raskaat polttoainetehokkuuden ja kokonaiskustannusten mestarit: IVECO S-WAY 460 NP ja IVECO 530 S-WAY sekä IVECO X-WAY 570 -vetoautot. IVECO:n vastaus raskaimpiin työtehtäviin ja vaativimpiin olosuhteisiin on rakennusympäristön luotettavin ja tuottavin raskaan liikenteen kuorma-auto IVECO T-WAY 510.
Raskaiden kuorma-autojen lisäksi Iveco Finland Oy:n avaralla ja viihtyisällä osastolla on nähtävillä laaja valikoima Daily paketti- ja kuorma-autoja eri käyttövoima- ja vetotapavaihtoehtoina.
IVECO eDaily Suomen ensiesittelyssä
Täysin uusi IVECO eDaily täyssähköpakettiauto tarjoaa saman kuormatilan, saman kantavuuden ja saman muunneltavuuden kuin perinteiset IVECO Daily diesel- ja biokaasuvaihtoehdot. Näyttelyssä Suomen ensiesittelynsä saava IVECO eDaily esittäytyy 35S14E 3500 kg umpipakettiautona, mikä tarjoaa 12 kuutiometrin kuormatilan ja 940 kg kantavuuden. Parhaalta teholtaan 140 kW(188 hv) ja vääntömomentiltaan 400 Nm sähkömoottorilla varustettu IVECO eDaily yltää kahdella 70 kWh(netto) ajoakulla enimmillään 205 km toimintamatkaan.
IVECO eDaily lataus sujuu auton varusteisiin Suomessa sisältyvien 22 kW AC ja 80 kW DC laturien ansiosta latausajat 20 – 80 prosenttiin sujuvat nopeimmillaan jopa 30 minuutissa.
IVECO eDaily on markkinoiden ainoa kevyt tavara-auto, johon asiakas voi valita akkukapasiteetin auton käyttötarpeen mukaan. Valittavana on auton mallista riippuen 1 – 3 ajoakkua. Pisimmän toimintamatkan kasvaessa jopa 300 kilometriin.
IVECO DAILY – Maantielle ja maastoon
IVECO eDailyn rinnalla näyttelyssä esillä myös hiljattain ulkoisesti ja monilta ominaisuuksiltaan uudistunut IVECO Daily-mallisto diesel ja biokaasuvaihtoehtoina.
Korkealla maavaralla ja edistyksellisellä nelivetojärjestelmällä varustettu IVECO Daily 70S18HA8 D WX 4×4 esittäytyy näyttelyvieraille 3780 mm akselivälisenä alustamallina. Daily 4×4 -paketti- tai kippiauto suoriutuu helposti kaikista tehtävistä kaikissa maastoissa, sillä sen voimanlähteenä on 3,0 litrainen F1C Euro VI-E -moottori, jonka teho on 180 hv ja vääntömomentti 430 Nm. Mallipäivityksen myötä IVECO toi suositun 8-vaihteisen HI-MATIC automaattivaihteiston tarjolle myös Daily 4X4 malleihin. Sen myötä raskaiden hyötyajoneuvojen Euro VI-E -päästöhyväksynnän mukainen Daily 4×4 on enemmän kuin vain kuorma-auto syrjäisille alueille ja vaativiin olosuhteisiin.
Näyttelyn IVECO Daily-mallistossa perinteisempää puolta edustaa IVECO Daily 35S21A8 V. 16 kuutiometrin kuormatilan omaava auto näyttäytyy nyt kattavasti varusteltuna retkeilyautovaihtoehtona. Istuinjärjestykseltään 2+3 -paikkaisessa autossa on varusteina nahkaverhoilu, jääkaappi pakastinlokerolla, mikroaaltouuni ja tehokas invertteri. Lisämukavuutta tarjoaa matkustamon ja tavaratilan lisälämmitin sekä valmiiksi räätälöity huippuäänentoisto.
Edellä mainittujen lisäksi näyttelyssä on esillä IVECO Daily NP 70C14GA8 CNG -alustamalli 4350 mm akselivälillä ja 7-tonnin kokonaismassalla. Biokaasua polttava 3,0-litrainen CNG-moottori tarjoaa vähäisin ajonaikaisin päästöin 136 hevosvoimaa ja 350 Nm:n vääntömomenttia. Vaihteistona tässäkin autossa 8-vaihteinen HI-MATIC automaattivaihteisto.
Raskaat kuorma-autot
Raskaiden kuorma-autojen malliston keulakuvina ovat polttoainetaloudelliset ja tuottavat IVECO S-WAY 4×2 460 NP ja IVECO S-WAY 460 4×2 ”Turbostar Edition” sekä IVECO X-WAY 570 6×4 -veturit. Molempien voimanlähteinä luotettavat ja taloudelliset CURSOR moottorit, eri käyttövoimavaihtoehtoina. IVECO S-WAY 460 NP:n kuusisylinterinen, iskutilavuudeltaan 12,9 litran nesteytettyä biokaasua polttava CURSOR-13 -moottori yltää 338 kW:n (460 hv) huipputehoon. Edistyksellisen palotapahtumanhallinnan ansiosta moottorin tarjoama huippuvääntö 2000 Nm saavutetaan polttoainetaloudellisella kierrosnopeudella 1100 r/min. Taloudellisesta ja vähäpäästöisestä moottorista saatava voima välitetään vetäville pyörille automatisoidun 12-vaihteisen HI-TRONIX-vaihteiston kautta.
IVECO:n kaukoliikennemalliston huippua edustaa kuusisylinterisellä ja iskutilavuudeltaan 12,9 litran CURSOR-13 dieselmoottorilla ja 12-vaihteisella HI-TRONIX vaihteistolla varustettu IVECO S-WAY 530 ”Turbostar Edition”. Raskaisiin kaukoliikennekuljetuksiin tarkoitetusta moottorista saadaan 387 kW(530 hv) huipputeho ja 2400 Nm vääntömomentti polttoainetaloudellisella kierrosalueella 950 r/min.
IVECO S-WAY Turbostar Edition tekee väritykseltään näyttävästi ja onnistuneesti kunniaa IVECO:n ikoniselle 1980-luvun Turbostar -mallille.
Pohjolan olosuhteisiin erinomaisesti soveltuva ja raskaimmille yhdistelmämassoille soveltuva telivetoinen IVECO X-WAY 570 6×4 on taloudellinen raskaan liikenteen tuloksentekijä. Sen 12,9 litran CURSOR-13 moottori tarjoaa 420 kW(570 hv) tehon ja 2500 Nm vääntömomentin. Tässä autossa on vaihteistona automatisoitu 16-vaihteinen HI-TRONIX vaihteisto. Optimoidun kokonaisvälityksen ansiosta IVECO X-WAY 570 6×4 tarjoaa huippuvääntömomentin moottorin kierrosnopeudella 1000 r/min. Tässä akseliväliltään 3200 mm vetoautossa on edessä parabeeli ja takana täysilmajousitus, mikä takaa erinomaisen ajettavuuden ja vakauden kaikkiin ajotehtäviin.
Työmaiden tuloksentekijä
Kaikkein vaativimpiin maansiirron kuljetustehtäviin tarkoitettu IVECO T-WAY 510 10x4x4 jatkaa IVECO:n mallistossa tuottavuuden ja kestävyyden osalta legendaarisen maineen saavuttaneen IVECO TRAKKER:n jalanjäljissä.
Voimanlähteenä 12,9 litran CURSOR-13 moottori 375 kW(510 hv) / 2300 Nm suoritusarvoilla. Katkeamattoman etenemiskyvyn kaikkein hankalimmissa olosuhteissa mahdollistaa läpivetävä ja napavälitteinen taka-akselisto yhdessä automatisoidun 16-vaihteisen HI-TRONIX-vaihteiston kanssa.
T-WAY uutta on taka-akseliston ilmajousitus, jollainen on myös näyttelyn autossa. Etuakselin jousitus on toteutettu perinteisen parabeelijousituksen voimin. 4750 mm perusakselivälin ansiosta ja ohjaavan viimeisen akselin ansiosta viisiakselinen maansiirtoauton alusta ohjautuu ketterästi ahtailla työmailla ja soramontuilla.
IVECO vahvasti esillä näyttelyn osastoilla
Iveco Finland Oy:n osaston (B124) lisäksi IVECO:n hyötyautot ovat kattavasti esillä näyttelyn eri osastoilla. Osastolla…
Näyttelyssä Iveco Finland Oy:n osastolla esillä olevat IVECO paketti- ja kuorma-autot:
Pakettiautot 3500 kg:
- IVECO eDaily 35S14E 12m³ (uutuus)
- IVECO Daily 35S21A8 V 16m³ (retkeilyauto)
Kuorma-autot alle 7500 kg:
- IVECO Daily 70S18HA8 D WX 4×4 (7000 kg)
- IVECO Daily NP 70C14GA8 alusta (7000 kg)
Raskaat kuorma-autot +16t.
- IVECO S-WAY 460 NP 4×2 (veturi)
- IVECO S-WAY 530 4×2 Turbostar Edition (veturi)
- IVECO X-WAY 570 6×4 (veturi)
- IVECO T-WAY 510 10x4x4 (maansiirtoauton alusta)