Kuljetus ja Logistiikka

Kuljetus ja Logistiikka

 

Tehokkuutta toimitusketjuun logistiikan lisäarvopalveluilla

tehokkuutta_toimitusketjuunSuomalainen perheyritys Varova on jo lähes 70 vuoden ajan palvellut ulkomaankauppaa harjoittavia yrityksiä kansainvälisessä logistiikassa. Helpottaakseen asiakkaidensa arkea Varova tarjoaa kuljetusten ja huolinnan lisäksi monia työkaluja toimitusketjun hallintaan. Lisäarvopalveluilla voidaan tehostaa asiakkaiden prosesseja, nopeuttaa toimitusaikoja, parantaa tiedonkulkua ja helpottaa päivittäisiä ulkomaankaupanrutiineja.

”Meidän on tärkeää ymmärtää asiakkaan toimitusketjua, jotta voimme omalta osaltamme löytää oikeat toimenpiteet, joilla tuottaa arvoa asiakkaalle”, toimitusjohtaja Pekka Laitinen toteaa.

Huolinnan lisäarvopalvelut osana sujuvaa maahantuontiketjua

Varovan kokeneet, asiakaskohtaisesti nimetyt huolitsijat valvovat asiakkaan etua ja varmistavat viranomaismääräysten täyttymisen. He avustavat myös tullauksissa tarvittavien ulkomaankaupan asiakirjojen laadinnassa ja neuvovat tullietuuksista. Lisäarvopalveluihin kuuluvat esimerkiksi tuontihuolinnan ennakkotoimet ja asiakirjapalvelut, jotka nopeuttavat maahantuontiprosessia. Euroopan unionin ulkopuolelta maahan saapuvien tavaroiden tullinimikkeet voidaan määritellä ennen maahantuloa ja informoida asiakasyrityksiä ennakkoon mahdollisista Tullin etuuskohteluun oikeuttavista asiakirjoista. Huolitsijat tarkistavat Tullilta, onko näytteenotto tarpeen maahantuontivaiheessa. Näin asiakas tietää jo ennen maahan saapumista, onko tavara mahdollisesti käyttöönottokiellossa.

Varova on Tulli+ toimija, pystyen näin yhdistämään AEO-asiakkuuden ja Tullin kumppanuuden parhaat käytännöt. Tämä hyödyttää myös asiakkaita vähentyneiden tullausasiakirjojen tarkastusten ja nopeutuneen tullauskäsittelyn muodossa.

 Vaihtoehtoja tavarankäsittelyyn toimitusketjun eri vaiheissa

Asiakas voi ulkoistaa logistiikkaprosessin tavarankäsittelytoimenpiteet joko osittain tai kokonaan Varovan hoidettaviksi, sekä Suomessa että ulkomailla edustajien terminaaleissa. Lähetysten keräily, lajittelu ja jaottelu voidaan tehdä asiakkaan toiveiden mukaan esimerkiksi myymäläkohtaisesti tai tuotekohtaisesti, jopa tuotenimiketasolla. Pieniä lähetyksiä voidaan myös yhdistellä kustannustehokkaiksi asiakaskohtaisiksi kuljetusyksiköiksi.

 

>>Lue koko artikkeli ilmaiseksi uusimmasta Kuljetus & Logistiikka -lehdestä

FacebooktwitterlinkedinmailFacebooktwitterlinkedinmail
 

Kuljetus & Logistiikka
Artturinkatu 2, Box 29, 20200 Turku
lehti@kuljetuslehti.fi