Uusi pohjoismainen kitkarengas Goodyearilta tuo ylivertaista suorituskykyä
Goodyear on ilmoittanut tuovansa markkinoille uusimman pohjoismaisen kitkarenkaansa UltraGrip Ice 3. Tämä innovatiivinen tuote ottaa askeleen eteenpäin suorituskyvyssä sekä vastaa markkinoiden tarpeisiin. Rengas on kehitetty erityisesti pohjoismaisten markkinoiden ainutlaatuisiin ja vaativiin olosuhteisiin ja se on osa Goodyearin kaikkien aikojen kattavimpaa talvirengasvalikoimaa. UltraGrip Ice 3 tulee myyntiin kesällä 2023.
Suurempien ja tehokkaampien autojen suosion kasvu näkyy myös suurempien rengaskokojen kysynnän nousussa. 19 tuuman ja sitä suurempien renkaiden segmentti on kasvanut keskimäärin 44 % vuodessa1. UltraGrip Ice 3 vastaa markkinatrendeihin 15–21 tuuman kokovalikoimalla, joka palvelee laajempaa autovalikoimaa aina henkilöautoista katumaastureihin. Tämä näkyy myös siinä, että 80 prosenttia 43:sta saatavilla olevasta koosta on 17-tuumaisia tai sitä suurempia.
Uusi Goodyear UltraGrip Ice 3 soveltuu niin polttomoottori-, hybridi- kuin täyssähköautoillekin.
Buzzbackin vuonna 2021 tekemässä kuluttajatutkimuksessa2 vastaajat asettivat pidon, hyvän hinta-laatusuhteen ja kestävyyden talvirenkaan tärkeimmiksi ominaisuuksiksi. Kitkarenkaiden osalta, kuluttajien mielestä tärkeimmiksi ominaisuuksiksi mainittiin hiljaisuus, hinta-laatusuhde ja luotettava merkki.
Johtavaa suorituskykyä huipputeknologioilla
Kehittyneiden ominaisuuksien avulla, Goodyear asettaa vertailutasot kitkarenkaiden suorituskyvylle. Puolueettoman pohjoismaisen testauslaitoksen UTAC:n (aiemmin Test World) äskettäin tekemä testi vahvistaa, että neljään premium-segmentin kilpailijaan verrattuna UltraGrip Ice 3 on paras pidossa, jarrutuksessa ja käsiteltävyydessä jäällä sekä käsiteltävyydessä lumella.7
Renkaassa on käytetty uusimpia teknologioita, jotka nostavat sen suorituskyvyn seuraavalle tasolle. Erikoisominaisuuksiensa ansiosta se soveltuu täydellisesti monenlaisille autoille, kuten tehokkaille ja painaville katumaastureille sekä sähköautoille.
Ice Handling+ -teknologia koostuu optimoidusta kosketusalueesta, jota on suurennettu 20 %4. Se takaa erinomaisen käsiteltävyyden jäällä myös painavammille autoille.
Snow Braking -teknologia sisältää optimoidun pintakuvion, jossa on suurempi lamellitiheys ja enemmän lohkoja, minkä ansiosta pitosärmiä ja lamelleja on 21 %5 enemmän. Se parantaa myös jarrutustehoa lumella, myös suurella kuormalla.
Ice Grip -teknologia koostuu uudenlaisesta seoksesta, joka parantaa kosketusta jäähän. Se on 35 % pehmeämpää erittäin alhaisissa lämpötiloissa kuin edeltäjänsä3. Tämän ansiosta se pysyy joustavana ja takaa erinomaisen pidon myös äärimmäisen kylmissä olosuhteissa.
Uusi seos kestää myös paremmin kulutusta, ja 20 %4 suuremman kosketusalueen ansiosta se toimii paremmin sähköautojen tuottaman suuremman väännön kanssa. Vierintävastus on pienentynyt jopa 10 %6, mikä parantaa auton hyötysuhdetta ja sähköauton toimintamatkaa. Toisaalta uusi melua vaimentava pintakuvio vähentää rengasmelua jopa 2 dBA koko mallistossa6. Lisäksi SoundComfort-teknologia lisätään 25 prosenttiin kokovalikoimasta vuoden 2023 aikana ja 50 prosenttiin vuoden 2024 aikana. Teknologia alentaa auton sisälle kantautuvaa rengasmelua jopa 50 % (jopa 4 dBA).8
UltraGrip Ice 3 soveltuu markkinoiden uusimmille ja suosituimmille autoille, sellaisille kuten esimerkiksi BMW iX1, Ford Mustang Mach-e, Hyundai Ioniq 6, Hyundai Kona, Lexus RS, Nissan Ariya, Tesla Model 3, VW ID.4 / ID.5 tai VW ID.Buzz.
Sonia Leneveu, Director Marketing Consumer Europe Goodyearilta sanoo: ”Olemme innoissamme erinomaisesta, erityisesti pohjoismaisiin talviolosuhteisiin kehitetystä UltraGrip Ice 3 -mallista, jonka voimme nyt esitellä kauppiaillemme. Voimme tarjota heidän valikoimaan erinomaisen kitkarenkaan, joka vastaa käyttäjien erittäin korkeisiin vaatimuksiin ja sopii lähes kaikkiin autoihin.”