Maserati uudistaa digitaalista asiakaskokemustaan Accenture Interactiven avulla
Luksusautojen valmistaja Maserati ja Accenture Interactive aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on kehittää Maseratin digitaalista asiakaskokemusta asiakaspolun kaikissa vaiheissa uskollisena brändin hienostuneelle tyylille sekä kasvattaa yhtiön myyntiä ja brändiarvoa maailmanlaajuisesti.
Maseratin myynti on kasvanut huomattavasti kuluneiden viiden vuoden aikana vahvan tuotevalikoiman, kuten Quattroporte-, Ghibli- ja Levante-automallien, ansiosta. Yhteistyön myötä Accenture Interactive vastaa Maseratin digitaalisesta brändistrategiasta, digitaalisesta markkinoinnista ja sisällöntuotannosta, kampanjoiden hallinnasta ja analytiikasta kaikilla markkinoilla. Accenture Interactiven tavoitteena on tuoda dataan perustuva markkinointi, digitaalinen analytiikka ja tulosten mittaaminen osaksi Maseratin ydinliiketoimintaa ja mahdollistaa näin asiakaslähtöisempi toiminta koko organisaatiossa.
Maseratin tiimissä työskentelee Accenture Interactivelta muun muassa dataan perustuvan markkinoinnin ja digitaalisen tuotannon sekä sen luovan toimiston, Karmaraman, asiantuntijoita.
”Maserati on monen muun edistyksellisen yrityksen tavoin oivaltanut asiakaskokemuksen merkityksen. Asiakkaat odottavat saavansa kokonaisvaltaisia ja ihmisläheisiä palveluita niin digitaalisissa kuin fyysisissäkin ympäristöissä”, kertoo Accenture Interactiven EALA-alueen johtaja Anatoly Roytman. ”Maseratin toimeksianto meille on selkeä: me tuemme myyntiä digitaalisten kanavien kautta samalla kun kasvatamme luksusbrändin arvoa. Meidän tehtävämme on kehittää kattava markkinointistrategia, joka auttaa saavuttamaan nämä tavoitteet ja synnyttämään luovia ja mieliinpainuvia asiakaskokemuksia, joissa yhdistyvät data, sisältö ja modernit markkinointiteknologiat.”