Jetpakilta ainutlaatuinen kuljetusvaraus-sovellus
Jetpakin lanseeraamalla sovelluksella asiakkaat voivat tehdä kuljetusvarauksia entistä nopeammin ja helpommin. Sovelluksella pystyy myös seuraamaan lähetyksen kulkua ja käyttäjät saavat push-ilmoituksia lähetyksen lähestyessä päämääräänsä. Muilla kuljetusyrityksillä on sovelluksia lähetysten seurantaan, mutta kuljetusvarauksen tekeminen sovelluksen kautta on uutta markkinoilla. Jetpakin arvot nopein, helpoin ja täsmällisin ovat olleet erityisasemassa sovellusta kehitettäessä.
Jetpak on yhdessä IT-kumppaninsa, Softronicin kanssa kehittänyt uuden sovelluksen. Sovellus on käyttäjäystävällinen ja tavoitteena on ollut mahdollisimman vähät klikkaukset kuljetusvarausta tehdessä. Koska suurin osa Jetpakin kuljettamista lähetyksistä on kiireellisiä, niin vastaanottajat usein odottavat lähetyksiä kärsimättömänä. Sovellus tunnistaa sekä lähettäjän että vastaanottajan puhelinnumeron perusteella, joten molemmat osapuolet saavat tiedon lähetyksestä heti kun se on varattu, toimitukseen saakka.
”Olemme koko projektin ajan keskittyneet asiakkaidemme tarpeisiin. Halusimme tehdä kuljetuksen varauksesta niin nopeaa ja helppoa kuin mahdollista. Tämä on tärkeä askel asiakaskokemuksemme kehittämisessä ja tulemme jatkamaan työtämme tällä polulla. Loppupeleissä kaikkien palveluidemme tarkoituksena on tehdä asiakkaidemme elämästä vähän helpompaa”, kertoo Tiina Grönroos, Jetpakin Customer Experience Manager.
Tarjoamme verkkokauppojen asiakkaille mahdollisuuden saman illan tai seuraavan päivän toimituksiin. Myös näitä lähetyksiä voi seurata sovelluksen avulla reaaliaikaisesti.
”Jetpakin sovellus on ainutlaatuinen sen tarjoaman varausmahdollisuuden vuoksi! Emme ole löytäneet vastaavaa sovellusta, joka olisi yhtä helppokäyttöinen ja jonka kanssa voi tehdä kuljetusvarauksia. Sovelluksen ensimmäisessä versiossa asiakas voi lähetyksen varaamisen lisäksi seurata toimitusta joko aktiivisesti tai reaaliaikaisten push-ilmoitusten avulla. Tulemme kehittämään sovellusta jatkuvasti ja tarkoitus on, että asiakas voi jatkossa vaikuttaa lähetyksen kulkuun. Asiakas voi tulevaisuudessa muun muassa vaihtaa lähetyksen toimitusosoitetta tai –aikaa sekä ”torkuttaa” toimitusta myöhemmäksi” sanoo Sebastian Leth, Jetpakin Product Manager.
Sovelluksen voi ladata iOS App Storesta ja se julkaistaan myös Android-versiona myöhemmin tänä vuonna.
Tämä artikkeli on julkaistu Kuljetus & Logistiikka -lehden numerossa 4 / 2016.